ITALSKÉ NEBE

ZÁMECKÁ KAPLE VALTICE

6. 10. / Ne / 16:00

KdoCAPPELLA MARIANA
Vojtěch Semerád - umělecký vedoucí
KdeZÁMECKÁ KAPLE VALTICE
HostDoprovodný program: Přednáška
Kde: Zámek Valtice, 14.00 hod.
Téma: Mezi císařským dvorem a Moravou: hudba na dvorech Karla z Lichtenštejna a skladatel Nicolaus Zangius (cca1568–1617)
Přednášející: Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D.
SóloLucie Rozsnyó

Program koncertu:

Skladby renesančního autora Nicolause Zangia, spjatého s Valticemi, doplněné o díla velikánů 16. a 17. století pod „nebeskými“ freskami italské barokní architektury.

 

Giovanni Bassano (c1561–1617)
Laetentur coeli à 8

Giovanni Andrea Cima (1570–1622)
Sonata à 4

Claudio Monteverdi (1567–1643)
Confitebor tibi domine II, SV 266 ze sbírky Selva morale e spirituale

Giovanni Pierluigi da Palestrina / Giovanni Bassano
Pulchra es

Claudio Monteverdi
Laudate Dominum ze sbírky Selva morale e spirituale

Giovanni Antonio Bertoli (1598–c1645)
Sonata settima

Nicolaus Zangius (c1570–1617)
Ad te levavi

PŘESTÁVKA

Claudio Monteverdi
Exulta, Filia Sion, SV 303

Girolamo Frescobaldi (1583–1643)
Canzon Prima a 2 Canti, F 8.10c

Nicolaus Zangius
Tota pulchra es

Giovanni Battista Riccio (? – po 1621)
Canzon La Moceniga in ecco

Nicolaus Zangius                      
Magnificat à 6

 

 

CAPPELLA MARIANA


Komorní vokální soubor specializující se na interpretaci středověkého vícehlasu, renesanční polyfonie a vokálních děl raného baroka. Cappella Mariana vznikla roku 2008 a jako jeden z mála domácích vokálních souborů se zaměřuje na uvádění pozapomenutých děl vrcholné vokální polyfonie z oblasti italské, vlámské či anglické renesance. Umělecky zastřešuje koncertní cyklus s názvem Postní pátky, navazující na tradici křižovnických hudebních představení. Členy souboru jsou mezinárodně renomovaní pěvci, kteří pravidelně spolupracují se souborem Collegium Marianum a vystupují na prestižních evropských festivalech (Festival de Sablé, Festival Baroque de Pontoise, Tage Alter Musik Regensburg, Bachfest Leipzig, Mozartfest, Pražské jaro, Mitte Europa či Bolzano Festival Bozen). Dále se věnují interpretaci barokní a předromantické hudby a účinkují na českých a zahraničních pódiích se soubory jako Bach Collegium Japan, Collegium Vocale Gent, Tiburtina Ensemble, Collegium 1704 a Doulce Memoire. V prosinci 2012 ansámbl vydal svou profilovou nahrávku pod názvem Sacrum et Profanum. Ansámbl od svého založení působí pod uměleckým vedením Vojtěcha Semeráda. Vystoupení ansámblu se setkala s nadšeným přijetím publika, kritika cení především expresivitu projevu a citlivý přístup k práci s textem.

 

VOJTĚCH SEMERÁD – umělecký vedoucí


Vystudoval Pražskou konzervatoř v oboru viola, sbormistrovství na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy a barokní housle na Conservatoire National Supérieur de Musique v Paříži ve třídě François Fernandéze. Svůj zájem o gregoriánský chorál a vokální polyfonii rozšiřuje v doktorandském studiu na papežském institutu Musica Sacra v Římě.  Roku 2011 se stal finalistou mezinárodní soutěže Telemann-Wettbewerb v Magdeburgu. Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního ansámblu Cappella Mariana a rovněž je členem souboru Collegium Marianum, který se věnuje provádění hudby 17. a 18. století a jako jeden z mála takto profilovaných profesionálních souborů v ČR má na repertoáru nejenom koncertní díla, ale pravidelně se také věnuje scénickým projektům. Jako sólista a komorní hráč vystupuje na významných evropských pódiích a festivalech (Thêatre Champs Elyssée, Palau de Música Barcelone, Concertgebouw Rotterdam, Tage Alter Musik Regensburg, Bachfest Leipzig, Pražské jaro) a pravidelně účinkuje se soubory jako Le Poème Harmonique, Les Folies Françoises, Les Paladins, Ensemble Inegal a mnoha dalšími. Podílí se na natáčení pro Deutsche Gramophon, Naïve nebo Supraphon a pravidelně nahrává pro Českou televizi a rozhlas.

 

LUCIE ROZSNYÓ –  soprán

Vystudovala klasický zpěv na Janáčkově akademii múzických umění v Brně pod vedením Anny Barové. Další vzdělání získala na studijní stáži na Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni ve třídě Claudie Visci, dále na univerzitě Anton-Bruckner-Privatuniversität v Linci u Kateřiny Beranové a na pracovní stáži na Zürcher Hochschule der Künste. V září 2013 dokončila postgraduální studijní program Interpretace a teorie interpretace na Janáčkově akademii múzických umění v Brně pod vedením Ivo Medka. Od roku 2013 se pěvecky rozvíjí v soukromých hodinách u sopranistky Heleny Kaupové.
Účastnila se mnoha mezinárodních pěveckých kurzů, kde byla pod vedením Leopolda Spitzera, Rotraud Hanssmann, Piotra Olecha, Patricie Rozario, Debbie York, Julie Hassler, Caroline Pelon, Marie Christina Kiehr a Evelyn Tubb. Na mezinárodní pěvecké soutěži Leoše Janáčka v roce 2005 získala první cenu a současně obdržela ocenění za nejlepší interpretaci české soudobé skladby. Další ocenění získala na Internationale Sommerakademie Prag-Wien-Budapest za nejlepší provedení díla Leoše Janáčka. V roce 2012 obdržela první místo na Austria Barock Akademie Music Award. Pravidelně se věnuje koncertní činnosti v České republice a zahraničí. Specializuje se na interpretaci staré hudby a spolupracuje se soubory Musica Florea, Ensemble Inégal, Hipocondria ensemble, Musica Divina Praga, Musica Figuralis a Ensemble Damian. Je členkou a spoluzakladatelkou ženského barokního souboru Ensemble Fiorello, dua Aurette a komorního tělesa ISHA trio, které se zabývá interpretací hudby 20. a 21. století.

 

VSTUPENKY:

 

PARTNER KONCERTU:

 

Další koncerty

Odběr novinek

Souhlasím se zpracováním osobních údajů pro potřeby zasílání těchto informací:
Informace o koncertech, vystupujících umělcích a vstupenkách na LVHF 2019.